Informujemy, że nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na powyższe powinieneś dokonać zmian ustawień swojej przeglądarki.Zamknij

home  |   |  Biuletyn Informacji Publicznej MZK
Historia Działalność Cennik Punkty sprzedaży biletów Kary Tabor Wykaz linii autobusowych Wykaz automatów Regulamin przewozów
Auto-Serwis Reklama
Pliki do ściągnięcia Polecamy Wyróżnienia i nagrody Galeria
Nowy rozkład jazdy 2009
Osoby niepełnosprawne Dziecko w wózku Pamiętaj, że...
Środa, 19 czerwca 2019 r.
Rozmiar czcionki: A A A

Jesteś w: strona główna / projekt

Rozkład jazdy MZK
Aplikacje mobilne
Interaktywna mapa
Plan Komunikacji Miejskiej


Nawigacja w komunikacji miejskiej
Bilety miejskie w aplikacji
E-bilet
Projekty
Zgłoszenie
#mobilityweek
POLICJA INFORMUJE! OSTRZEGA! RADZI!
Bezpieczny przystanek

Newsletter

aktualności   przetargi

Projekt

Projekt „Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego w Zielonej Górze” nr POIS.06.01.00-00-0019/16

2018-03-02
INFORMACJA NA TEMAT REALIZACJI

 

Projektu „Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego w Zielonej Górze” nr POIS.06.01.00-00-0019/16 


 

 

Jednym z warunków wzrostu gospodarczego oraz poprawy życia obywateli jest rozbudowa systemu transportu publicznego przy jednoczesnym dbaniu o środowisko.

Projekt pod nazwą: „Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego w Zielonej Górze”, to jedna ze strategicznych inwestycji realizowana na terenie Miasta Zielona Góra i największa w historii Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze.

Realizacja inwestycji stała się możliwa dzięki uzyskaniu unijnego dofinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

Umowa o współfinansowanie została zawarta w dniu 30 październik 2017 r. pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych z siedzibą w Warszawie, a Miastem Zielona Góra – Beneficjentem Projektu. Realizację Projektu powierzono Miejskiemu Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze.

 

Podstawowe dane o funkcjonującym systemie

Komunikacja miejska w Zielonej Górze powstała w czerwcu 1954 roku. Od 1991 roku Miejski Zakład Komunikacji działa w formie samorządowego zakładu budżetowego.

Transport miejski obejmuje Miasto Zielona Góra i gminę Zabór.

 

Miasto Zielona Góra: 

*  powierzchnia Zielonej Góry: 278 km2

*  liczba Mieszkańców: ok. 140 000 osób

Podstawowe dane o MZK:

*  liczba wykonywanych kilometrów:

˗       miesięczna ok. 400 000km

˗       roczna ok. 4 500 000 km

*  ilość obsługiwanych linii: 27 dziennych i 5 nocnych

*  ilość autobusów ogółem: 76szt.;  w ruchu: 67szt.

*  średnia ilość przewożonych pasażerów:

˗       dzienna ok. 63 000 osób

˗       roczna ok. 20 500 000 osób

*  liczba zatrudnionych pracowników: 301 osób, w tym:

˗       kierowcy: 175 osób

˗       zaplecze techniczne: 50 osób

˗       pozostali: 76 osób

 

Cel projektu:

W ramach Projektu przewidziano szereg zadań zmierzających do:

*  eliminacji szkodliwej emisji z transportu publicznego,

*  ograniczenia emisji CO2,

*  redukcji hałasu,

*  ograniczenia kosztów eksploatacji autobusów,

*  poprawa bezpieczeństwa i ułatwienie korzystania z transportu publicznego.

 

Zadania planowane do realizacji:

Projekt został podzielony na XXIII Kontrakty, które obejmują swym zakresem wszystkie fazy jego realizacji począwszy od przygotowania dokumentacji przetargowych, kosztorysowych, wykonanie prac projektowych, poprzez wykonawstwo dostaw, robót budowlanych oraz nadzór.

Do tych najbardziej kluczowych możemy zaliczyć:

  • „Dostawę fabrycznie nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów” w ramach której zostanie zakupionych 47 12m autobusów 12m (solo).
  • „Dostawę fabrycznie nowych przegubowych niskopodłogowych autobusów miejskich” w ramach której zostanie zakupionych 17 18m z silnikiem Diesla.
  • „Dostawę wyposażenia autobusów komunikacji miejskiej” do nowych autobusów z napędem elektrycznym i autobusów z silnikiem diesla oraz dostarczenie i wymianę wyposażenia w 10 autobusach 12m (solo) i 3 autobusach 18m (przegubowych).
  • „Przebudowę Zajezdni Autobusowej MZK w Zielonej Górze” która obejmie w szczególności budowę nowych obiektów kubaturowych, przebudowę oraz rozbiórkę części istniejących obiektów, budowę i przebudowę infrastruktury technicznej na terenie przedsięwzięcia oraz przebudowę układu komunikacyjnego.
  • „Budowę Centrum Przesiadkowego” oraz parkingu dla samochodów osobowych i rowerów typu Bike&Ride w rejonie dworca PKP wraz z przebudową układu drogowego, w celu skomunikowania Centrum Przesiadkowego z drogami publicznymi.  
  • „Budowę infrastruktury elektro-energetycznej i teletechnicznej wraz z przebudową pętli autobusowych dla systemu stacji ładowania autobusów” obejmującą m.in.: budowie infrastruktury elektro-energetycznej, teletechnicznej i drogowej dla systemu ładowania autobusów elektrycznych oraz stacji transformatorowych wraz z wykonaniem niezbędnych robót budowlano-drogowych na pętlach autobusowych oraz dostawa, montaż i uruchomienie monolitycznej kontenerowej stacji transformatorowej na potrzeby Zajezdni.
  • „Dostawę stacji ładowania” autobusów elektrycznych na pętlach autobusowych oraz terenie Zajezdni. W ramach zadania przewiduje się objęcie kompletnym systemem telemetrycznym wszystkich stacji ładowania i autobusów elektrycznych.
  • „Zadaszenie peronów Dworca PKP” polegające na wykonaniu zadaszenia ciągu pieszego zapewniającego komunikację pomiędzy peronami dworca PKP a placem przesiadkowym. Cały obszar zadaszenia tj. Centrum Przesiadkowego oraz peronów stanowić będą jeden spójny styl architektoniczny (zarówno w zakresie wyglądu jak i przyjętych rozwiązań materiałowych zadaszeń).
  • „Przebudowę wiaduktu pod torami PKP przy ul. Batorego w Zielonej Górze”
  • „Rozbudowę systemu informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym i systemu zarządzania flotą pojazdów MZK” w ramach której zostanie zakupione nowoczesne oprogramowanie do tworzenia rozkładów jazdy i zarzadzania flotą pojazdów oraz elektroniczne tablice przystankowe.
  • „Budowę i przebudowa pętli oraz peronów przystankowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą” wprowadzająca nowe dogodne rozwiązania zarówno dla pasażerów jak i funkcjonowania systemu komunikacji miejskiej.

 

Czas na zmiany

Przygotowanie Projektu wymagało dużo zaangażowania. Obecnie wchodzimy w fazę realizacyjną. Podpisaliśmy i realizujemy kluczowe umowy na wykonanie Robót Budowlanych (w systemie zaprojektuj i wybuduj): Centrum Przesiadkowego, Zajezdni Autobusowej oraz Infrastruktury elektro-energetycznej i teletechnicznej wraz z przebudową pętli autobusowych dla systemu stacji szybkiego ładowania autobusów, w tym umowę na nadzór nad tymi inwestycjami.

Zawarliśmy również kluczowe umowy na dostawę autobusów elektrycznych oraz przegubowych, a także dostawę stacji ładowania. W ramach umowy z Dostawcą Autobusów przegubowych nabyliśmy pojazd serwisowy utrzymania ruchu.

Trwają prace rozbiórkowe na terenie obecnie funkcjonującej Zajezdni Autobusowej. Jeszcze w lutym ruszamy z budową Tymczasowego Biura Obsługi Klienta, które będzie funkcjonowało do momentu wybudowania i oddania do użytkowania nowego Centrum Przesiadkowego.

Współpracujemy z PKP PLK S.A., które rozpoczęły fazę budowy zadaszeń na dworcu PKP, a niebawem również przebudowę wiaduktu.

 

Jeszcze dużo prac przed nami, a perspektywa zmian w obecnie funkcjonującym systemie napawa optymizmem. Zakładamy, że już rok 2018 przyniesie dużo zmian w systemie komunikacji miejskiej Naszego Miasta.  

  • Prace wyburzeniowe na terenie Zajezdni MZK w Zielonej Górze pobierz plik»
  • Prace wyburzeniowe na terenie Zajezdni MZK w Zielonej Górze pobierz plik»
  • Prace wyburzeniowe na terenie Zajezdni MZK w Zielonej Górze pobierz plik»
  • Prace wyburzeniowe na terenie Zajezdni MZK w Zielonej Górze pobierz plik»

powrót»

© 2019. All rights reserved.   |   Mapa serwisu  |  Stronę odwiedzono 740 razy